Första dagen på dagis

Fick med mig allt som skulle me på dagis imorse. Men när jag skulle gå och Agnes skulle äta frukost där så började hon gråta helt hysteriskt. Hon har aldrig grinat när jag lämnat utan bara när jag hämtat, så det kändes jätte konstigt. Men jag gjorde som jag hört man ska göra, inte dra ut på hej dåandet utan jag pussade henne och sa hej då och gick. Men ont i mitt lilla hjärta gjorde det. Kunde inte sluta fundera på om hon fortfarande va jätte ledsen så vid lunch tid så ringde jag dit och hörde. Men hon hade lugnat ner sig när jag åkt och ätit sin frukost och nu va hon som vanligt. Underbart skönt att höra.
Missade sen hem bussen med ungefär 7 sekunder. Men mitt i all oflyt så träffar jag på Martin som skulle hem till Robban så jag fick åka me han istället för att sitta och vänta på nästa buss som gick 1,5 timme senare.. 
När jag kom och skulle hämta Agnes så va jag efterlängtad. Hon sprang mot mig och gav mig en bamse kram med armarna runt min hals. Underbara unge. 

Nu sover hon. La henne redan 19:30 istället för 21 som hon har gjort i sommar. Men går fint, hon är nog trött efter att ha varit på dagis. Peppe är i Happis och kommer inte hem ikväll. 

Nu ska jag glutta lite på Robinson, inget höjdar program enligt mig men i brist på annat... 


Hon är verkligen den goaste tjejen, min lilla skrot unge.

/SQ

Kommentarer
Postat av: Mandy

Åh, jag minns den där paniken när jag inte ville bli lämnad hos dagmamman. Men även att det, som du skriver, inte dröjde så länge tills det inte var så farligt längre :) Ni är så söta båda två! Saknar dig darling, puss!

2011-08-30 @ 00:52:59
URL: http://bestsundaydress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0