Jag är trasig

Man kan säga att jag har haft en dag full av inplanerade möten och grejer, är lite mör ikväll. 
Va bla. hos sjukgymnasten på kvinnokliniken. Hon va helt chockad över att jag ens kunde gå då jag hade en benskillnad på 2 cm. och ryggens muskler vilade mot ett helt annat ben än vad dom skulle göra. Så sne i bäckenet kan man ju lugnt säga att jag va. Brast nästan ut i gråt när hon berättade att om man inte gör nåt åt det här så kommer det sluta med att jag blir inkontinent, sliter ut höft och knäleder och blir rullstols bunden innan jag är 50. Så absolut måste det göras nåt åt nu. 

Peppe blev iväg skickad till Finland så jag och Agnes har roat oss själva här hemma ikväll. Hämtade henne hos farmor&farfar som hade varit snälla och hämtat henne på dagis då jag inte va hemma förnst närmare halv 6. 

Jag BORDE måla, men har så himla ont efter behandlingen att jag inte ens kan ligga så blir nog inget av det ikväll... Ska värma en riskudde och byta position 511 gånger i minuten resterande av kvällen... 


/SQ

Kommentarer
Postat av: Anna

Men det skulle väl va nåt. Sitta i rullstol och bara bli uppassad, du lär ju få blöjan bytt också ;) Men seriöst så vänjer man sig lätt vid att ha ont att man till slut tror man inbillar sig. Tur du kollade upp det i tid.

2011-04-07 @ 18:11:44
URL: http://berglunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0