Tragiska händelse

Det är tragiskt. Hemskt. Det borde inte få hända. Man ska inte förlora sina barn. Det bara är så. Kan inte föreställa mig hur fruktansvärt hemskt det måste vara, vilken saknad man måste känna. Jag är säker på att ingen som inte har varit med om det kan föreställa sig hur jobbigt det måste vara. Jag kom att tänka på det här tragiska pga. den 1,5 åriga pojken i Höör som anmäldes försvunnen kring kl 11 en fm. men hittades fem minuter senare i en trädgårdsdamm. Han drunknade. Det är absolut inte den första olyckan med barn och dammar, och tragiskt nog inte den sista. En liten artikel kan ni hitta här
Jag har svårt att förstå det här med att man vill ha en damm när man har småbarn. Man kan inte ha koll på dom små 24/7 och en olycka händer så fort. Man hinner inte med. Jag skulle vilja förbjuda trädgårdsdammar. Göra en lag. Men jag har inte den positionen i det här landet. Sen finns det ju såååå mycket mer än dammar. Det finns diken, bäckar... Jaa en vattenpöl kan räcka för att livet ska förändras till det sämre. Man kan inte skydda sina barn för allt, hur mycket man än vill... 

/SQ

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja fy..hörde om det där. Vad jag förstod så hade den lilla pojken barnvakt som inte var uppmärksam och att dom hittade honom i en damm två hus bort!

Tragiskt..Ja :(

2011-04-18 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0