Dagis start

Agnes har haft en bra natt inatt. Dessvärre har jag sovit dåligt. Jag tror hennes förkylning håller på att ge med sig nu, underbart. På måndag vill jag ju att hon ska vara frisk för då ska hon börja inskolningen på dagis, Lillberget, Blåan. Jag är nervös och orolig och allt man kan vara över det där men försöker intala mig att hon gillar ju andra barn så hon ska nog trivas... Mardrömmen är att hon ska skrika när jag ska lämna henne första gången, så det hoppas vi hon inte gör. Sen verkar det vara så mycket som måste handlas inför dagis starten. Nu har hon ju en fin och jätte bra höst overall. Sen ska vi köpa en vinter overall, men ska man välja polarnopyret, Didrikson eller Reima? Har ju ingen aning om det där men en bra overall så hon inte blir blöt och kall i vinter ska hon då ha. Sen är det mer blöjor, kläder, namnlappar osv osv... Jaa jag får jobba på det där i veckan.
Nä. Klockan tio ska vi vara nere på Robban. Så nu kanske jag borde börja me allt som hör morgonen till. 

/SQ

Kommentarer
Postat av: Frida

Ang overall så är Reima Tec en jättebra, varm och vattentålig overall. Vi hade en till Noah förra året. MEN den är väldigt otymplig och konstig i modellen. Jättebred över mage och rygg, som om de små skulle behöva en massa extra tyg där? Vi kommer nog att försöka satsa på en pop-overall om/när Noah inte kommer i Reiman längre.

2010-09-14 @ 14:13:30
URL: http://mammasnoah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0