Reynolds syndrom

Jag har nåt som heter Reynolds syndrom. Det betyder att jag får vita fingrar när det är kallt. Behöver inte vara jätte kallt, eller behöva vara utsatt för kyla många minuter innan fingrarna blir vita och tappar känsel. Det gör att jag hatar vintern. Hatar att måsta vara ute för att det gör så ont i mina fingrar och är så obehagligt. Botemedel? Det tror jag inte, men är det nåt jag önskar här i livet så är det det. Jag tycker att mitt liv begränsas pga. det här. Kanske inte låter så jobbigt men för mig är det verkligen skit jobbigt och jag lider verkligen av det.
Nä, ska önska mig värme grejer som man har i vantarna i julklapp!
/SQ

Kommentarer
Postat av: Frida

Meeen Guuuud! Det där verkar inte alls trevligt. Fy sjutton. Förstår att det är jobbigt för dig. Vet ju när jag har mina domningar i händerna hur "handfallen" man blir. Hoppas de hittar ett botememdel typ NUUU!

2010-11-25 @ 09:02:05
URL: http://mammasnoah.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åh, en jämlike ;)

Jag har, precis som du, vita fingrar på vintern då det är kallt.....inte kul alls och ont gör det !

Förresten, visst ska ni på julfesten på lördag, såg att du skrev att du skulle boka hotell i ett inlägg ;)

Vi bor på Plaza, gör ni ? =)

2010-11-25 @ 11:33:51
Postat av: LadyCara

Jösses vad vita fingrarna va! Jag förstår att det måste göra svinont! Hoppas du får några elektriska handskar eller ngt i julklapp då! Kram

2010-11-25 @ 15:51:52
URL: http://ladycara.bloggplatsen.se
Postat av: M

För en timme sedan fick jag reda på att jag också har Reynods syndrom! Har haft det i snart 2 år, men fick svar idag. värsta som finns :(

2011-01-04 @ 11:29:08
Postat av: Sandra

Har just ringt vårdcentralen för en undersökning. Mina fingrar blir precis som dina (på bilden). Jag skämms ibland om jag är på ex affären och ska betala och eftersom att jag är en person som älskar att vara ute vinter som sommar så är det verkligen skitjobbigt. Får vita fingrar även sommartid. Har hört att det finns läkemedel mot kärlkramp som ev funkar :) Hoppas att det blir bättre för dig :)

2011-01-12 @ 07:53:51
Postat av: mari

skulle önska kontakt med nån som har reynalds syndrom, i vinter har de varit som värst,både fingrar och tår vitnar,sen kan de räcka så länge innan blodflödet rinner till så fingrarna hinner skifta i svart..känner mej deppig de är precis som livet skulle va begränsat

2011-02-24 @ 20:44:44
Postat av: Frida Stjernfeldt

Hej :)

Jag har haft Reynalds syndrom sen jag var 4 går gammal. Vita, blåa, lila och svarta fingrar och tår. Tappar känseln i dem. Men tycker de är värst när fingrarna börjar bli värma igen man hade ju lika gärna kunnat sticka in händerna i elden hade känts lika dant. Är enormt glad att jag har detta o inte tex astma eller någon allergi.

2011-03-07 @ 19:54:39
Postat av: Markus

Firade midsommar med en kvinna som hade detta och hade fått utskrivet Adalat 10mg mot Raynolds. Hon hade alltid frusit men kände stor skillnad nu. Min fru som alltid är frusen förutom när hon druckit ett glas vin provade en tablett och blev varm och röd om händer och fötter.

2011-06-30 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0