En sjuk Agnes

Agnes hade 41,2 grader i feber. Nu har den gått ner till 40,0 med hjälp av sjukvårdsrådgivningen och hennes beslut om en extra dos alvedon. Har även baddat med svala handdukar, torkat me sprit i armhålor och nacke, haft lite kläder och erbjudit henne glass. Dom skulle ringa upp vid 8 för att höra så tempen gått ner annars måste hon in på sjukan eftersom hög feber kan skada små barn. Och Agnes som har tendens till feber kramper ska inte ha mer än 38,5 egentligen. Men jag kan inte trolla. Jag har suttit med henne i famnen heeeela dagen nästan. Inte ens kunnat pissa. Pappan i huset har en tendens att inte vara hemma dom dagar hon är sjuk, så vare sist också. Naturligtvis inte med flit, men mycket att göra på jobbet och det kan han ju inte styra över.

Nä, jag är grinig och trött. Ikväll är det både Bonde söker Fru och GREYS. Nä, jag vill inte missa det. Så nu håller jag tummar o tår för att Agnes feber ska sjunka liiite mer.
/SQ

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi brukar behöva ge Ipren till våra barn när de har riktigt hög feber. Alvedon funkar bara när de har under 39 grader. Hoppas Agnes feber går ner så ni slipper åka in.

2010-11-17 @ 20:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0