Vårdnads bidrag

Hade jätte trevligt igår kväll hos Jenny&Peter. Vi åt gott, busade med Liam, surrade och spelade "Lika Par Leka Bäst". 
Agnes och jag har suttit och sett på Nyhetsmorgon ett tag nu på morgonen. Dom har pratat om det här vårdnads bidraget man kan få om man är hemma med sitt barn istället för att ha den på dagis typ. Jag är inte jätte insatt i det, men om det nu bara är tills barnet är tre år så tycker jag att det är väl bara bra? Små barn behöver väl sina föräldrar när dom är så pass små, och inte vara på dagis i 8 timmar per dag. Nu skulle det väl aldrig funka för oss att jag bara ska ha ut 3000:- i månaden tills Agnes är 3 år, men annars hade jag gladeligen vart hemma med henne. Man sitter ju inte bara hemma på dagarna så risken att barnet bara får umgås med sina föräldrar är väl rätt liten. Vi är då väldigt mycket ut och träffar andra mammor och barn. Så nä, jag förstår inte det negativa i det hela. Sen förstår jag naturligtvis dom mammor som vill ut i arbetslivet eller skola så fort som möjligt också. 

Idag ska vi vara ute en stund sen ska jag städa lite här hemma. Agnes har gått och blivit snorig igen, inte bara lite heller... Men men, kanske går över snart.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

'det är nog bara en fas' ;D

saknar dig! puss

2010-01-10 @ 12:16:32
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0