Nitritförgiftning

Nu har jag pratat med Djurmagasinet. Dom trodde vi hade fått nitritförgiftning i akvariet. Tydligen vanligt när man ska nystarta ett akvarium. Men då blir det att fara med ett vattenprov till dom så dom får kolla så att det verkligen är det så vi inte behandlar i onödan. Fick tips om att man kunde byta ut 50% av vattnet varje dag och sen inte rengöra filtret och inte mata fiskarna på några dagar. Men aaa, vi får se hur vi gör. Alger är ju inte speciellt trevligt...

Ikväll har vi myskväll. Ätit surströmming till middag och ikväll popcorn. Vi har chips hemma men jag har kommit på mig själv att inte riktigt tycka om det längre. Finns bara en smak som jag tycker är god så då gäller det ju att inte äta sig less på det. Sen känns popcorn lite nyttigare också. Jag har ju startat ett nytt liv nu. Inte något onyttigt om det inte är nåt speciellt som händer. Inte heller gå och småäta. Nu ska mamma magen bort. Jag och Agnes har varit ute hela helgen, det har blivit många timmars promenader. 
Men ikväll känner vi oss alla 3 krassliga. Lite feber, snoriga och hosta. Mindre skoj. Agnes drar verkligen åt sig alla förkylningar.
Nä, åter till Johan Falk filmen!
/SQ

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men Sussi !?

Hur kan man INTE gilla chips ??? ;)

Själv älskar jag det...gärna med dipp till....åh, så himla gott det är.

Jag har provat att äta mindre men det är som ett gift, går inte att avvara =)

2010-01-11 @ 13:51:24
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0