Dom dör....

Dom dör. Våra fiskar. Fattar ingenting. Nu ikväll dog en dyr dessutom. Nä, jag vill inte ha nåt akvarium om det ska vara på det här viset. Ska fara på djurmagasinet på måndag då jag lix ska in till stan och höra vad det beror på och vad "viss svinn får man räkna med" menas... 1 fisk på 1 vecka? 14 fiskar på 1 vecka? Ingen aning...
Dagen i stan va trevlig. Trevligt sällskap. Jag åt lunch på universitetet med Jenny och syster. Sen begav vi oss mot stan för att hitta några jeans till mig. Hittade ingenting... Rätt surt. Hittade dock några halv trista bodysar till Agnes, men bodysar kan man aldrig få för mycket av. 

Jag håller på att bli galen, varje kväll samma visa. Vet inte vad jag gör för fel. Somnar alla 7 månaders bebisar lika sent som Agnes? Nä... Blir knäpp av att aldrig få vara själv på kvällen. Jag och Peppe hade tänkt se en film ikväll, men gav upp den ideén ganska fort när vi insåg att kvällen skulle bli likadan som alla andra dom sista veckorna...
Hoppas min söta dotter kan ändra på den vanan snart eller om jag ska måsta hjälpa henne på traven med nån sov metod... Återstår att se.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

jag vet inte om det är för tidigt för agnes men om ni försöker få henne att sova mindre på dagen så kanske hon somnar lättare på kvällen?



spela nå på blip idag? puss

2010-01-21 @ 09:45:13
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, dessa små (både fiskar & bebisar)...

Våra firrar har blivit monster & flera är närmare en dm långa o.O

Sist vi köpte nya så dog alla nya + 4 gamla... kul. Nä, blir inga fler fiskar där, dom vill nog inte ha nya kompisar =S



Alvin sover bättre, men ibland vägrar han gå å sova på kvällarna.

Jag kan iaf tipsa om en jättebra bok!

"Somna utan gråt - Elizabeth Pantley" Hon har en egen metod för att få bebisar att somna själv & det är inte att låta dom skrika eller så. Den tar lite längre tid, men hon menar att den håller i längden.

Jag har kollat igenom den & tänkte testa iaf! Det ska visst ta några veckor, men om han sover bra efter det så kanske det är värt =)

2010-01-21 @ 10:01:10
URL: http://linusidah.blogg.se/
Postat av: Angelica

Du är inte ensam med att ha en 7 månaders bäbis som somnar sent! Han har just börjat somna före 3.. vilket är VÄLDIGT positivt!

Men nu har han kommit på något annat, ifall att vi lägger honom kl 9 så vaknar han och gallskriker och är nästan omöjlig att få isäng.. men just 40 min, varje kväll och det slår aldrig fel! Jag förstår inte!?

2010-01-21 @ 11:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0