Alkohol under 18?

Jag har funderat över det här med alkohol för barn under 18 år. Jag själv skulle inte ge Agnes innan hon fyllt 18 men jag vet ju ändå nånstans att hon kommer att dricka kanske när hon är på fest och mamma inte är där. Vissa föräldrar säger ju att man kan ge barnen alkohol hemma så dom får en sund syn på alkohol och drickande. Jag synar den teorin ganska fort. Det ger bara mersmak. Om jag hade kunnat, hade jag jag låst fast Agnes runt min arm tills hon är 18 men antar att det funkar dåligt. Nä, små barn, små bekymmer - stora barn, stora bekymmer. Tur att det inte är än på ett bra tag! Hur skulle ni ha gjort med era barn? 

Agnes sover i soffan med kisse. Det är nog inte alla föräldrar som skulle låta sitt barn göra det heller, men det gör jag. Jag har stökat klart i köket och nu väntar jag som mest bara på att Fia ska bli klar med det hon ska göra idag så vi kan spela nå yatzy.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

jag skulle inte bjuda mitt barn hemma. det visar bara att föräldrar tycker att det är okej att dricka. jag är uppvuxen med en mamma som aldrig var full när vi barn var med, och det är den förebilden jag vill vara för mina barn oxå!



jag är färdig nu btw, just call me and i'll be here :)

2010-01-05 @ 11:45:10
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Hej :) tack så mycket, ja vi fick den 20 oktober. det är skit härligt. hur häftigt som helst ju! kramar!

2010-01-05 @ 11:45:34
URL: http://ewelinaasliv.blogg.se/
Postat av: Erika

Min dotter fyller ju 18 till sommaren. Har sagt till henne att faktiskt är det olagligt att dricka innan dess så det blir inte något bjudet hemma iallafall. Det är också så att vi pratat om det mycket hemma eftersom ingen av oss är nykterister precis ;) Hon säger också själv att hon inte tänkter dricka innan 18...och jag tror henne faktiskt! Hon umgås inte med vänner som är i den "svängen" heller. Dock kan man ju adrig veta säkert.



Har också pratat om detta efter att hon fyllt 18..för hon får ju faktiskt inte köpa ut på systemet och det ÄR ju olagligt att köpa till henne också! Så vi får väl se...krogen finns ju att köpa på iallafall...



/ Kram Erika

2010-01-05 @ 21:07:57
URL: http://metrobloggen.se/2ofus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0