"Orolig" mamma

Snart är Agnes 18 månader, allså 1,5 år. Det är galet hur mycket hon har lärt sig sen hon börjat på dagis. Hon är så duktig våran lilla älskling. Dock oroar jag mig över hennes tal. Hon pratar ju ingenting. Det säger dom på dagis också, men att hon är duktig på att kommunicera med hela kroppen istället. Man ser ofta vad det är hon vill för hon ger sig i regel inte innan man har fattat. Men jag vet ju att det finns jätte många barn som inte lär sig prata förren dom är rätt gamla men kan inte låta bli att tänka på det ändå. Hon kan ju säga mamma, pappa och härma hur djur låter o sådär, men känns lite när man jämför med barn i samma ålder som henne. MEN, man ska inte jämföra me andra. Alla barn är olika. Hon är ju väldigt aktiv och kan fysiska saker som många andra 1,5 åringar inte kan säger dom på dagis. Känns bra.
Idag har vi varit i stan. Shoppat 4 julklappar och sen en sväng på julmarknaden på Gamlia. Agnes har skött sig jätte bra. Inte käkat så bra idag men man får ju ha sånna dagar också.
Ikväll är Peppe på Raka Stakar och jag är hemma o slappar. Imorn ska jag o Agnes o hälsa på Sofia i hennes nya lägenhet och få ärva nå kläder hon inte vill ha längre. Ska bli himla kul. Sen hoppas jag på besök av Gullis men får se om dom hinner me det. En julgran skulle jag ha hittat mej också, eller rättare sagt två. En inne och en ute. Men ska det va svin kallt får det fasen va...
Nu åter står frågan om vad jag ska ta mig för ikväll. Långt ifrån trött, men borde vara det... Spendera kvällen här framför datorn, spela Mario på Wii, läsa bok eller lösa korsord framför tv:n...?


/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

inte behöver du vara orolig inte, det kommer nog snart! jag saknar er <3

2010-12-06 @ 13:10:12
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0