Bullbak=Frustrerande

Asså det är inte min dag idag... Skulle baka bullar. Jag hade en bytta som, jag trodde, rymde 1 liter. Men när jag kört degen i bakmaskinen en stund så inser jag att det va 2 liter i den där... OCH jag gjorde en dubbel sats så det blev allså 4 liter mjöl istället för 2... Bara ner på Robban och handla nytt och börja om. Fruktansvärt frustrerande. Men nu blev det en enkel sats ändå. Degen blev för lös och bullarna ser ut som hej kom o hjälp mig. 
Får försöka en annan dag.
Grattis Sofia på födelsedagen!

/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

jag misstänker att man hade mått lite bättre då, kanske.. iallafall om han hade haft mer pengar än man har idag!! >_<



längtar till måndag :)

2009-10-03 @ 16:56:43
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Leonard

Hej! Har inte bloggat så mycket på sistone, har haft en hel del att göra med skolan! Ska försöka skriva oftare nu i alla fall :) Hoppas du haft en bra helg! Trevlig söndag kväll =)

2009-10-04 @ 20:32:35
URL: http://trierer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0