Vaccinationen avklarad

Sprutorna gick bra. Dom tog båda samtidigt i var sitt lår så då slapp hon grina två gånger. Men det är inte kul...
Dom va lite fundersam över längden, men hon är ju faktiskt barn till oss, två väldigt korta människor. Nu är hon 61cm lång och vägde 6400g. Lill strumpan min.
Hon somnade i bilstolen och där sover hon fortfarande. Åt vid 11 så hon bör vara jätte hungrig snart...
Läkaren sa att nu va det bestämt att även barn från 6 månader ska få ta svin sprutan. Men det ska dröja 2 veckor mellan om dom har tagit nån annan vaccination före. Så i december kanske hon får ta sin svinis. Peppe lät som om han skulle ta sin i veckan. Får hoppas han blir ledig nåt då.
Jag såg nu att jag ska in till stan på torsdag. Kändes lite drygt när jag ganska nyss varit där men men...
Nä ikväll blire pasta, ostoskink sås till middag. Hade inte så mycket fantasi. Som vanligt.
Nu ska jag gå och sparka på den förbaskade tvättmaskinen som vägrar centrifugera. Vägrar stå för hand och vrida ur varenda plagg, så det så.
/SQ

Kommentarer
Postat av: frida

Vilken grej.. Nellie är 3 månader på dagen med andra ord ingen liten tjej ;) hur gammal är Agnes?

Hon är ju så söt lilla Agnes en riktig liten sockerbit :)

2009-11-24 @ 20:22:30
URL: http://fridaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0