Gåstol eller ej

Jaa vi är ju då på jakt efter en gåstol. Blir en julklapp till Agnes. Men det finns ju så många att välja på... Men ett måste är att den ska vara lätt rullad. Annars ger det ju inte så mycket kanske...
http://www.alltombarn.se/nyheter/lakare-larmar-gastolen-kan-hamma-barnets-utveckling-1.15334 Efter jag läste det här blev jag smått fundersam. Men det handlar ju inte om att jag ska låta Agnes sitta i gåstolen hela dagarna utan kanske just bara för att hon ska få roa sig med något annat än att ligga på golvet eller i babysittern en stund. Så jag går emot alla föreskrifter.
/SQ

Kommentarer
Postat av: Elina

när jag pratade med mamma igår sa hon att hon inte tyckte vi skulle skaffa nån. några vänner till hon å pappa hade en sån när deras barn var små och dem var jättesena med att lära sig att gå.. :/

har du hittat nyckeln än? min låg under skohyllan en dag, katterna hade farit med den. ett tips bara! ;) puss

2009-11-16 @ 16:40:30
URL: http://candypie.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker det är sunt förnuft som gäller, visst kan man skaffa gåstol, lillan har haft sin ett ganska bra tag hon älskar nämligen att stå/sitta och hatade att ligga (nu har hon kommit på det roliga med att rulla) så vi har en som är jätte bra den rullar åt alla håll och har ett roligt lekbord, och sen får man vara noga med att inte låta henne sitta där allt för långa stunder. Hon älskar verkligen sin gåstol och springer som en tok i den! :D



Min sambo satt i gåstol när han var liten men han var ändå tidig med att lära sig gå, så man får ta all information med en nypa salt och sen får man använda sitt sunda förnuft! :)



mvh Lina

2009-11-16 @ 18:05:23
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Håller med Lina om sunt förnuft. Liam satt i sin gåstol jämt! Och älskade den. Ibörjan satt han inte så långa stunder, men sen körde han på och kunde sitta upp till 45 min. Och denna söta lilla grabb gick när han var 9 månader :)Sen har jag pratat med en som inte haft barnet i gåstol för att barnet inte gillade den och inte gick den fortare för det.. Jag tror det beror lite på vad barnet är intresserad av att lära sig, en del är mer aktiva än andra. Man ska inte ha så brottom, alla lär sig gå förr eller senare och det blir en helt annan passning när dom söta står på egna ben:)Puss vännen!

Föresten, ska du me och träna i morgon?

2009-11-16 @ 19:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0