Status = Ruckbart

Va hos Bm idag. Allt såg nästan bra ut. Blodvärdet låg på 110 så hon tyckte jag skulle börja med järntabletter. Men jag ha ju klarat mig länge utan så det va väl dags nu. Magen hade vuxit, Sf på 31. Vikt skiter jag i att skriva här då det kändes som en känslig punkt... Hon kände på bebisens huvud och sa att det fortfarande va ruckbart, alltså inte fixerat. Pratade lite om allt möjligt, lite om vilken smärtlindring jag skulle kunna tänka mig osv... Lite svårt att veta nu kan jag tycka då man inte har en blekaste aning om hur ont det kommer göra. Man vet att det kommer göra fruktansvärt ont, men inte hur ont.

Jag har varit i Gullis och snålat middag. Tack Ida för en super god mat! Kollade även in våran nya kisse, men vi ändrar oss nog från en svart till en grå liten hane. På vägen till Gullis märker jag att det lever om som stryk i min bil... Så när jag kommer fram frågar jag Mats va det kan vara, då ställer han diagnosen "trasigt avgasrör". Jaha, den har gått av. Jätte skoj, not... Så nu lever min bil om värst av alla i kommunen ungefär. Pinsamt att köra den bara i Bua. Så ja, det blev en liten extra utgift.

Min svärfar har varit så gullig så när jag kom hem så hade han burit in ved och gjort upp en eld så det momentet slapp jag. Skönt. Kalvarna har ikväll kommit upp i sin gamla hage så hungern o törsten drev dom tillbaka till slut. Kanske finns nån enstaka hjärncell där ändå...

Jag fyller år om 1,5h. Helt galet. Imorn ska jag försöka mig på att baka bullar som sagt var, sen imorn kväll ska svärpära komma o fira mig.

Nä, nattinatti.

/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0