Kalvsläpp

Helgen har vart ok. Fredag så va vi en sväng ner på Robban till Jocke. Lördag befann vi oss i Mickelsträsk. Jag hade dock inte överdrivet skoj där men Peppe hade desto roligare.

Peppe kommer inte hem förnst imorn kväll. Förhoppningsvis då. Man ska aldrig vara säker, men med tanke på att jag fyller år imorn hade det väl varit lite skoj om han kunde komma hem... Han har köpt en present till mig, och i tid i år. Jag hade inte förväntat mig en present just därför kändes det ännu mer kul. Men va det är för något återstår att se.

Vi släppte ut kalvarna i större hage igår. Dom såg bra roliga ut när dom kom på att man kunde gå förbi där stängslet hade varit. Men nu vägrar dom gå tillbaka. Med tanke på att det inte finns något bete eller vatten där nere utan dom måste gå upp i sin gamla hage för och få det, men dom vägrar i sten. Så dom är nog aningen törstiga idag tror jag... Men jag kan ju lixom inte göra så mycket kändes det som...

Idag ska jag till barnmorskan. Ska bli så spännande att se om magen har växt något, och om alla värden fortfarande ser bra ut. Jag har inte behövt ta några järntabletter under hela graviditeten så det hade varit skönt om man slappt det nu sista veckorna också. Nu har sammandragningarna ändrat form lite. Jag kan ha jätte många efter varann och dom kan göra ont i emellanåt, så den tränar väl för fulla muggar för den kommande dagen. Jag hoppas bara vid min gud att Peppe inte är långväga när det bär av. Oj va stressad jag skulle bli...

Jag undrar hur jag ska göra med födelsedags fikat kommande helg. Väldigt oklart alltihop, förutom att jag och Peppe slår ihop vårat. Om man ska ha kalas för släkt på lördag dag och kompisar på lördag kväll eller på söndag dag. Tål att funderas på.

Jag har drömt om Eriks begravning 2 nätter i rad nu. Så sjukt jobbigt när man vaknar och inser att det faktiskt inte är någon mardröm.

/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

den fanns på rut eller vad den nu heter :P

2009-05-11 @ 11:11:32
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: fia

det var första gången jag var in där och den där var väl det enda som var i min smak där inne, men den satt inte så bra, jag såg gravid ut!

2009-05-11 @ 14:28:12
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: minja

Åh, får jag det? komma och hälsa på alltså?:> Vad sweet! Fats jag vet inte när det kan bli av;/ Bilen är död. Men totta har lovat att han ska kolla på den. Det vore så roligt att se hur du bor. Jag vill också bo på 'landet' med djur och grejer, det är så mys! Hur stog det till med magen och det lilla liv som bor där inne?:)

2009-05-11 @ 15:14:49
URL: http://minjatk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0