Vad har hänt 2009?

Jaa idag har jag legat och haft sååå ont i kroppen. Blir så arg på mig själv att jag skulle ha tjocksockar och springa i trappen. Som små barna...
Jag har legat och spelat Super Mario på vårat Wii. Helt galet kul spel. Agnes har sovit på mig och sen har vi övat på att krypa. Men idag har hon inte alls varit lika pepp på att ta sig fram (läs bak) utan mest lagt sig på sin lilla söta kulmage med armar och ben rakt ut och skrikit. Hon somnade redan vid 22:30 ikväll. Skönt. Men jag skulle ha varit i sängen men det är så oerhört skönt med lite musik o öronen och bara vara... Funderar på om Agnes ska få vara i Gulltjärn på lördag. Blir kanske 30 års fest då. Men jag har inte bestämt mig än. Tar emot, enormt. Men ändå vet jag att jag skulle uppskatta det dagen efter när jag har fått sova en hel natt och fått sakna henne lite grann. Hon blir less på mig på dagarna och jag blir less på henne. Säkert fel att säga så men så känner jag. Fast jag älskar henne över allt annat på denna jord och skulle göra vad som helst för henne så är det ganska skönt att få vara själv ibland...
Imorn äre nyårsafton. Vad har egentligen hänt 2009? 
* Sålt min volvo - köpt en passat.
* Tappat kontakten med väldigt nära och saknade vänner.
* Tror att jag har gjort en del framsteg... 
*... Men även några steg bakåt.
* Renoverat en massa här hemma.
* Impulsköpt ett akvarium.
* Flisan har lämnat mej. Oerhört saknad.
* Införskaffat en liten hårig Frasse.
* Varit gravid. 
* Fött en alldeles perfekt dotter, Agnes.
Jaa det är säkert bara en del av allt. Men det har verkligen blivit en stor omställning, till det bättre. Tack vare min lilla Agnes.
Min saknade Flisan.
En del kortspel har det hunnits med under 2009.
Våran gång blev klar under sommaren 2009.
Peppe blev pappa.
Jag blev mamma.
Köpt oss en mer rymlig bil.
Syster har hunnit fylla 30.
NYÅR förra året.
/SQ

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta emot den barnpassning som bjuds! Det är du värd. Och om jag får gissa vad Agnes tycker, så tror jag hon tycker det är mysigare i Gulltjärn än på fest. Några år till, i alla fall:)

Och det är jättebra social träning att vara med andra än sina föräldrar ibland.

Och man får vara less dom man älskar.



Kram

2009-12-31 @ 10:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0