Förlossningsbrev?

Vaknade tidigt idag. Nog för att jag somnade på soffan igår kväll 2 timmar, Peppe väckte mig när det va Grannfejden.
Verkar som det blir fint väder idag, men verkar även som om det blåser som tusan...
Jag har funderat över det här med förlossningsbrev. Om jag ska skriva ett eller inte. Om det är bra, eller om det kvittar. Jaa.. Jag hoppas ju kunna tala för mig den dagen det är dags så jag fattar inte vad jag ska ha brevet till. Och kan jag inte prata så har jag ju en karl som kanske kan det, men helt säker ska man ju inte vara... Ni som har fött, skrev ni något?

Igår va Peter o Liam hit och fikade och inspekterade Peppes målning. Idag kommer Jenny och ska umgås med mig. Blir bra, saknar den där tösen. <3

Ska till barnmorskan idag. Blir spännande och se om jag har gått upp mycket och om magen har växt något.

Nä, nu ska jag se ett avsnitt ur "Sjukhuset" och äta frukost.

/SQ

Kommentarer
Postat av: Anna på Berglunda

När vi skulle ha Anton försökte jag knåpa ihop ett brev. Med Tage såg jag ingen mening med det.



För det första så har du INGEN ANING om hur förlossningen blir. Du kan föda i bilen på vägen dit eller efter ett par dars vidriga värkar. Man kan skriva att man tar det som det kommer. För det gör man ju när man väl ligger där.



För det andra så är det ju en skillnad på hur du känner nu, innan förlossningen, och hur du kommer att känna när det satt igång. Smärtlindring som du aldrig skulle vilja ha nu, kan kännas värt att pröva efter ett par timmar.

2009-04-17 @ 09:39:10
Postat av: Joanna

Jag skrev ett brev med Felicia, att jag inte ville ha något smärtstillande, men sen ville jag ha allt när jag väl var där ;) Med Ulrik ville jag ha epidral, men det hanns inte med, för han ville ut så snabbt=) Prata med gubben så han vet hur du vill ha det, och va inte rädd för att ändra dig när du väl kommer dit. Det finns hjälp att få mot smärtan , och det ska ju va den bästa dagen och upplevelsen i ditt/ert liv =)

2009-04-17 @ 09:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0