Skvaller

Agnes har varit på ett enormt bus humör ikväll. Det i sin tur har gjort att hon stundtals har tappat energin och blivit super sur när nåt inte går som hon vill eller när mamma säger det magiska ordet "nej!". Men i det stora hela har hon varit riktigt nöjd och glad. Malin (Mozart) har varit här ikväll. Enormt mycket skvaller blev det, sånt gillas. Vissa saker va svårare att smälta än andra om man säger så, men alltid kul att veta saker. 
På tal om att veta saker. Vettsjuka personer är jag så less på. Då menar jag inte lite skvaller en gång i månaden utan personer som hela hela tiden verkar ska måsta ha koll på allt och alla. Som egentligen inte bryr sig om en utan bara hör av sig när det är nåt den vill veta eller som enbart sprider saker vidare. SÅNT stör mig. Fruktansvärt mycket. Ingen nämnd ingen glömd. 

Jag har gjort en god gärning idag. För mig just för tillfället och senare för dom som köper det på myrorna. Ja, jag har rensat i garderoben. En stor sopsäck blev det. Måste nog ta en vända till för jag kan garanterat få ihop till en säck till. Skönt när man resar ur lite, men också lite deprimerande när man inser att man kastar kläder som egentligen inte är nåt fel på men som jag insett att jag säkerligen aldrig mer kommer få mig igen. Trist men det kommer ju en ny generation efter mig. 

Nu ska jag hänga lite tvätt, som vanligt alldeles för sent på kvällen, men bättre sent än aldrig. 

Natti. 

/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0