För varenda unge

Dagen har varit helt ok, bortsett från att det är svinkallt ute och att det kommit snö flingor av och till hela dagen. Känns inte alls som vår, snarare som höst... Men värmen kommer nog som alla andra år, och då klagar vi lite över att det är för varmt. Tänkte på det igår när jag såg Humorgalan på 4:an, där dom samlade ihop pengar till barn i andra länder. Barn som är undernärda, föräldralösa, jätte sjuka i malaria eller hade hjärnskador pga. undernäringen. På en av skolorna dom va och hälsade på så var typ 80-90% hjärnskadade och klarade inte av årskurs 1 trots att många var 16 år. Dom stod bara och stampade på en och samma plats år in och år ut... Tragiskt. Jätte tragiskt. Man skulle vilja hjälpa varenda unge därifrån men... Därför är det underligt att vi klagar över skit saker när vi egentligen är så sjukligt lyckligt lottade som bor där vi bor och har det så bra som vi har det. 

Agnes och jag har haft en super bra kväll. Kastat boll och läst bok. Lagat lite "mat" och hon har bjudit både mig och dockorna. Mys tjejen min. Hon är verkligen hur go som helst, som en liten choklad topp. 

På fredag är det bio premiär för Fast&Furious 5. Den måste jag bara se. Älskar dom där filmerna. Sen är ju min hottie me, Vin Diesel. 



/SQ

Kommentarer
Postat av: Anna

Såg idag att den skulle komma snart. Och så är det ju originalen från första filmen som är med...mums!

2011-05-02 @ 20:36:54
Postat av: Robban fia

Han är också min favvo!:) har sett typ hälften av den nya filmen nu:)

2011-05-02 @ 21:00:46
Postat av: Amanda

Ja han e hot hot hot ;) Älskar oxå Fast & Furious filmerna! Vill ha ett vrålåk! :P

2011-05-05 @ 11:51:54
Postat av: fia

haha visst vet du att han är GAY!? :D

2011-05-05 @ 14:22:25
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0