Mjukglass och hjärnvärk

Jag hade en fruktansvärt hjärn ansträngande morgon. Den va på högvarv. Sen åkte jag ner på stan. Köpte en klänning och träffade även på Sara och sen en annan Sara. Stod o surrade ett tag och sen gick jag och satte mig på en bänk och kollade på folk. Ja, även mjukglass ståndet. Passande så kom Sara igen och vi bestämde oss för en mjukglass med saltlakrits strössel och lakrits sås. Mums säger jag bara. Några affärer till gjorde vi ihop och sen blev det bussen upp till mötet och sen hem och hämta lill skrutt på dagis.

Nu sitter jag här med det minsta tålamod en människa kan äga och skallebang. Den där förbaskade veden tar tid så Peppe är ute med svärfar och kapar. Men en timme till sen sover förhoppningsvis min söta dotter och jag kan slappa. 

/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0