Ved eller jordvärme

Har varit hos "farmoråfarfar" idag o käkat ännu mer mat. Det va sagt att vi inte skulle dela nå julklappar, men då hade dom gjort ett bord med allt ifrån lergrytor till tjocksockar och böcker som vi fick välja mellan. Fick en siffra och sen dit och välja en sak. Jag o Peppe fick med oss hem flera par tjockisar, ett par vantar och en lergryta. Agnes fick också en julklapp. Fick även ett kuvert med pengar, pengar jag skulle lägga på mig själv. Så ja, det blir bla. att fara till Eva och få sig nå massage. Ska ringa imorn o höra om hon har nån tid redan i veckan. Passa på när Peppe är ledig och kan vara hemma me lillan. Ja lill skruttan har fortfarande feber, 40,4 i em. Inte kul för fem öre. Noll mat men som tur är dricker hon rätt bra. Sover länge på morron gör hon också. Men jag klagar absolut inte över det! Men imorn blir det ingen sovmorron. För vi ska till Skellefte för att fira jul me syster o barnen och min kära lillebror.
Just nu är det mycket funderingar här hemma kring vad vi ska ha för värme system. Pellets brännaren lever ju sitt eget liv och det är inte speciellt poppis. Så antingen blir det en ny ved panna eller jordvärme. Men måste nästan bestämma oss inom två veckor så vi ska fundera lite till... Finns både för och nackdelar me båda så det är inte lätt.
Nä. Jag är super pigg och klockan slår snart till ett nytt datum så ska sysselsätta mig med nåt tråkigt tror jag...
/SQ 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ser att ni oxå har ett muntert dilemma, att välja mellan ved och jordvärme.

Vi har samma problem just för att pellets-pannan inte vill som vi, dvs fungera klockrent ;)

Gott Nytt År på er och hoppas ni blir nöjd med valet! :)

2010-12-27 @ 15:21:57
Postat av: Anna

Är inte bergvärme bäst? Ved måste ju alltid göras. Tas hem, kapas, lagras och sen eldas. Bergvärmen sköter sig ju själv.

2010-12-27 @ 21:52:45
URL: http://berglunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0