Punka

Orkade inte ens sätta mej framför datorn nåt igår när vi väl hade fått tillbaka strömmen. Va grymt trött och låg bara i soffan halvt medvetslös. 
Kvällen spenderades i traktorn med Peppe och Agnes. Det är inte jätte skönt att sitta halv tjock och en Agnes i knät av o till i två timmar i en skumpande traktor. Men största delen av tiden va kul ändå, det håller nog lillan med om också. Kollade till kalven som nyss har kommit. Hur söt är den inte...? Mest vit och en svans som är halv lurvig...

Hade ett möte imorse som jag hade gruvat för, tok mycket. Men det gick över förväntan. På vägen hem från Robban så får jag punktering på passaten. Mindre kul. Men efter ett tag så satt vinterdäcket på plats och idag ska Peppe byta alla till vinterdäck så vi kan lämna in dom nya sommardäcken som ska förbättra hela min bil. Förhoppningsvis... 

Ikväll är det cirkus för hela slanten. Vissa är mer taggad än andra... Mamman mest, pappan minst. Men jag är nog mest nervös. Nervös för att Agnes inte ska vilja sitta stilla, gall skrika av rädsla eller nåt annat hysteriskt... Showen är ju ändå över två timmar. Men har jag betalat över 800 spänn så är det bara att hela familjen sitter kvar hela tiden och ler oavsett...! 

Nä. Jag hade ju tänkt att jag skulle göra nån nytta nu när lillan sover. Men det är ju ganska skönt med lite egentid framför datorn, själv vald musik och glo ut genom köks fönstret. Det är kvalitet för mig ibland. 

/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0