Drama i Bua

Nu. Äntligen. Tillslut. Har klockan slagit sju och jag har fått lägga Agnes. Hon har haft en fruktansvärd dag idag. Nypits, slagits och skrikit. Enda stunden hon va på bra humör, va jag vet, va när hon va med Sofia en timme när jag va hos tandläkaren. Så nu känns det skönt att hon sover och vi hoppas på en bättre dag imorn. 
Men det är klart med en sån morgon vi hade i morse så kan man inte bli på annat än dåligt humör. Mitt humör är inte på topp heller. Vaknar av att det lever om och jag tror att det är nån vägskrapa eller nåt utanför, sen går brandvarnarn igång och jag tar Agnes under armen och springer ner rent reflexmässigt. Rökigt nere och när jag öppnar källar dörren är det då ännu mer rök. Min första tanke var att det brann nere i källaren. Men jag går ner och ser att det bara ryker från nå rör. Jag stänger av pellets brännaren och inser att det kokar i systemet. Ringer svärfar som kommer och inspekterar och stänger alla dörrar jag har öppnat för att vädra ut röken så inte vattnet skulle frysa istället. Det va ju ändå -17 imorse... Men har inte hänt nå mer idag så termostaten fick väl nå fnatt bara... Men det va en himla tur jag inte ringde brandkåren, för det va min första tanke innan jag gick ner. Nä, jag kan inget om pellets brännare eller liknande så det kändes oerhört skönt att jag har en sån snäll svärfar som for iväg från jobbet för att hjälpa mig. 
Ikväll kommer inte Peppe hem. Känns som han har sovit borta mycket nu sista veckorna. Det ger bra med pengar, men det är trist att vara hemma själv. Jag ska göra lite grejs inför imorn då jag ska till stan och Agnes ska på dagis. En tidig morgon imorn, ska lämna henne just före halv åtta.
Nä. Nu ska jag ringa älsklingen för att höra hur det går för han.
/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0