Lätt oroad mor

Är det fler som har barn i samma ålder som Agnes som upplever det fruktansvärt svårt med maten? 
Hon har feber som kommer och går, är aldrig riktigt frisk, tänder som ska upp och stör och ger dålig mage osv osv...
Som medför att det finns noll intresse för mat. Hon är 1 år och väger just så pass 8 kg.
Jag va för tidigt född men när jag fyllde 1 år vägde jag nästan 10 kg och va 71cm lång. Jag vet man inte ska jämföra men det är svårt när jag tycker hon ser så liten ut. Tänk om hon blir en dvärg? Inte för att det spelar nån roll egentligen men ändå... Nä usch ju mer jag funderar på hur man ska kunna lägga upp maten på dagarna ju mer tokig blir jag. Men har blivit kallad till barnmott. om 2 veckor så då får vi väl se.

Nä nu blire 500 på blip.se mot Fia.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

det blev inge 500 :/ va tare snart!

2010-06-13 @ 09:42:16
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Marie

Mathilda väger knappt 8 kg heller..hon har hoppat ner 2 steg på sin viktkurva och smakar på det mesta men vill inte ha mer än ett par tuggar av vad än vi ger henne...bvc tjatar att vi Måste försöka ge henne mer men hon mår bra och är glad och busig så jag anser att hon klarar sig på det hon får i sej..blir hon hungrig så äter hon väl..? Blir säkert bättre med tiden tror jag...är nog inget att oroa sej för även om det är svårt att låta bli..

2010-06-13 @ 11:59:05
Postat av: Frida

Tror inte heller att man ska gräva ner sig när ens barn inte äter. Men det är svårt att låta bli. Man blir så frustrerad. Att hon blir dvärg tror jag är ganska omöjligt om ni inte har det i släkten, för det måste väl ligga i generna tror jag. (?)

2010-06-20 @ 23:06:16
URL: http://mammasnoah.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tjohejsan

Lillan vägden lite drygt 8kg när hon var på sin 1-års kontroll.

Hon var bland de minsta på dagis, både på längden och bredden så att säga.

I november förra året så gjorde dagis sin årliga mätning och se... Lillan hade vuxit mest av alla i dagisgruppen med 11,5cm. Hon väger nu 16kg och är 102cm lång.



Lillebror vägde nu när han var 3 månader och en vecka, 6,2kg. Och han vägde mindre än lillan när han föddes. 2590g jämfört med hennes 2745g. Han väger alltså lika mycket nu som hon vägde när hon var knappt 6 månader...



Oroa dig inte.

Eller kanske borde jag göra det.

Lillebror kanske blir 2,20 lång och 155 kg ;)



Glad midsommar!

2010-06-24 @ 14:06:42
URL: http://optimistkonsulten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0