Djurlös

Uvi. Det är nog bland det drygaste som finns. Tydligen så kan det vara förkylningens fel, men det spelar ju ingen roll. För ont gör det. Men tranbärsjuice och c brus är det som gäller i helgen. Har det inte gått över tills på måndag får jag väl fara och pissa i en mugg på vårdcentralen. Men är inte sugen alls på pencillin...
Agnes har börjat sova så himla bra. Vaknar inte förren vid 05:30 på morron, då äter hon och sen somnar hon om till 08 typ. Men imorse vägrade hon äta från mig. Jag försökte och försökte men skrek bara mer. Gav henne flaskan tillslut och det gick hur bra som helst. Konstigt när hon äter från mig före hon får ersättning typ varenda gång annars. Jaja... Huvudsaken hon äter är jag nöjd.
Jag har varit och hälsat på Malin på jobbet idag. Jaa Agnes va också me, hon va himla poppis bland gammlen. Men dom flesta trodde hon va en pojke...  Inte ser lilla Agnes ut som en kille heller. Aja.
Nu är vi typ så gott som djurlösa. En stackars liten kisse Frans är kvar. Pu&Ru är i tjur himlen och käkar gräs. Men deras kroppar är snart i frysen. Vi får nog nya djur om nån vecka, men jag hoppas dom är små och söta då...
Kunde typ inte somna igår kväll förren efter 02. Låg och funderade på Flisan så sjukt länge. Vad skulle hon över vägen för just när bilen kom? Dumma katt. Försöker intala mig själv att det faktiskt bara är en katt. Men för mig var hon ju inte bara en katt. Hon va ju den jag pratade med hela dagarna om saker som ingen annan fick veta. Agnes kan man faktiskt inte prata med om allt. Hon kan ju i framtiden börja skvallra...
Ikväll äre höstfest i byastugan i Ultervattnet! Middag och partaj. Får se hur länge jag och Agnes orkar vara kvar men en stund iallafall.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

ett djur kan betyda så mycket mer än vad endel människor kan tro!

2009-09-26 @ 16:27:43
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: minja

Ingen fara! Jag förstår att du har mycket att göra om dagarna:) Jag har också börjat ta nå lektioner av anders. Har gett mig fan på att jag ska lära mig att spela nu. Hade gitarr som bi-instrument på gymnasiet, men jag var så rädd för min gitarrlärare att jag skolkade varje gång;/



Men gud, det är ju ändå 16 kg på bara några månader! Hur lyckas du?!;O Jag skulle inte ha något emot att gå ner lika fort som du. (Visserligen är jag ju varken gravid eller ammar) men ändå..! Fusk!;O



Jag tycker inte att det är sjukt. Jag sörjde min katt precis som om det vore en människa. Om inte mer! För som du säger, det är dom man pratar med - om allt. Till och med sånt som man knappt vågar säga högt inför sig själv. Djur dömer ju aldrig, så man behöver inte känna sig dum eller korkad i deras närhet:)



Jag känner samma sak för Lord, hunden våran. Även om jag inte är nån storfavorit hos honom, så ligger han varmt om hjärtat hos mig. När han dör - då dör jag också. typ.

2009-09-27 @ 02:43:46
URL: http://minjatk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0