120km/h och svinsjukan

Idag är jag hemma med Agnes från babysimmet, hon hade lite feber igår kväll så då tar vi det lilla lugna idag. Jag ska till sjukgymnasten kl 14 och sen handla men det är väl det enda vi har på schemat idag.
På lördag ska vi ha surströmmings "fest". Jag som styrde ihop det, för jag är sjukligt sugen på surfisken typ jämnt nu. Men dagen efter när man går och rapar det är man inte lika sugen på det längre...
Är det nåt som gör mig så fruktansvärt irriterad är det när folk kör som galningar förbi här. Ok, det är en bra väg och fin raksträcka men man behöver inte köra 120 förbi där man vet att det bor folk. Så nu ni, har jag pratat med vägverket för jag ville höra hur det låg till med farthinder och så. Jag skulle skriva dit och förklara och sen skulle dom höra av sig. Är nog helt omöjligt men nånting måste jag ju försöka me...
Sen det här med svinsjukan. Alla har frågat hur jag tänker göra om jag ska ta den eller inte. JA, jag ska ta den. För att hindra smittspridning och för att skydda Agnes som inte får ta den. Så resonerar både jag och Peppe. För att man kan inte bära på smittan när man är vaccinerad, för då skulle man ju inte vaccinera sig om man inte va i riskgruppen. Det finns även många i riskgruppen som inte får vaccinera sig. Typ dom som är äggallergiker och dom som har cancer och får cellgifter för det. Så nu hoppas jag att jag har fått er på andra tankar som inte har tänkt att vaccinera er. Det många som har vaccinerat sig nu och nej man dör inte av det.
/SQ

Kommentarer
Postat av: fia

ja tyckte oxå att det lät skumt de där med att man kan bära på smittan fast man tagit sprutan.. de går väl inte? jag ska oxå ta den iaf, för jag vill inte heller smitta agnes! :*

2009-11-05 @ 20:48:24
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0