Monster till kalvar

Ja då vare måndag igen. För mig så är så gott som alla dagar likadana... Men det är ju alltid roligt att ha helg då andra är lediga också.

Det har varit en otroligt lugn helg. I lördags så for vi till Jocke&Sandra där dom och Peter satt och grillade på deras åker. Dom hade ju strömavbrott så vi fick göra dom sällskap där ute med en korvring och ett luftgevär. Riktigt trevlig kväll!

Igår så for vi och skulle hämta våra kalvar. Efter många om och men så hittade vi oss en hästfinka och for iväg. Men det va bara en kalv som var kvar inne, dom andra va ute i hagen. Medan Peppe och Larsa hjälpte till att få ombord den otroligt stressade och galna kalven så satt jag i bilen med dörren öppen och kikade på. Efter det att Peppe just hållt på att bli översprungen så fick dom in kalven i finkan, men helt plötsligt så åker framdörren på finkan upp och jag står och velar om jag ska gå fram eller om jag ska sitta kvar i min lilla säkerhet.... Den springer ut och in i hagen till dom andra... Jaa... Jag hade nog hunnit om jag agerat direkt, men kände att det inte va värt det om jag inte skulle ha hunnit. Då hade det blivit en platt Sussi... Nä inga kalvar den här dagen heller. Lika glad är jag för det. Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig i hela mitt liv att våga närma mig dom där djuren. För att dom där ska bli tama så krävs det mååååånga kel och terapi timmar...

Idag kommer Fia&Malin. Vi ska sola om vädret håller i sig. Tycker än så länge att det är en aning för många moln men vi får väl se.

Imorn fyller min älskling år. Om jag lyckas få igenom min present så kommer han bli överlycklig. Förhoppningsvis. Om den inte går igenom så kommer jag stå imorn utan...

/SQ

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej gumman!



Kul att ni kom i lördags, det var ju mysigt där ute vid brasan!

Vi får ses något i veckan



PUSS!

2009-05-25 @ 08:23:05
URL: http://plumpis.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om min tävling du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0