Pissprov

Ja den här dagen har varit lång. Agnes hade en skit bra natt inatt, sov 7 timmar utan att vakna. Men sen imorse ringde barnläkaren och ville att vi skulle komma in. På väg in till stan hann jag tänka på många olika sjukdomar som Agnes kunde ha. Men när vi väl är där så vill dom ha ett till urinprov. Så jag sitter med plastmuggen beredd i 45 minuter utan resultat när läkaren kommer in och säger att dom skulle vilja ta prov direkt från blåsan. Så dom sticker en nål i min lilla stackars Agnes mage och drar ut urin. Utan bedövning. Jag tror jag grina lika mycket som hon. Som tur va så gick smärtan över direkt dom dragit ut nålen men det va ingen rolig syn... Så jag har tyckt synd om min lilla tös hela dagen.
Visar sig iallafall att blodet kommer från urinröret och inte från själva urinen. Känns otrooooooligt skönt nu när man vet det, och att det där kommer läka av sig själv och är helt ofarligt.

Varit förbi på jobbet och surrat lite och gamlen har fått gulla me Agnes. Men nä, jag längtar inte tillbaks dit än. Känns otroligt skönt att vara ledig.

Jag har fruktansvärt mycket beslutsångest om jag ska fara eller inte fara på klassåterträffen från 9:an den 15:de. Kan ingen bestämma åt mig? Måste bestämma mig snart eftersom Malin (Mozart) måste söka semester den helgen... Och far inte jag far inte hon. Hmm.. Tåls att fundera på.

/SQ

Kommentarer
Postat av: Erika

Å, så bra att det inte var värre med tösen. Hon är ju bara så fin!!

/ Erika

2009-07-30 @ 17:46:49
URL: http://www.metrobloggen.se/2ofus
Postat av: Anna-Karin

Skönt med kissprovet......men fy fabian vilken pärs ni måste ha gått igenom.......!!!!!!!!!!



Ypperligt tillfälle med klass träffen: du känner i magen vad som känns bäst....GÖR inte det "rätta" utan känn vad som är bäst för dig!

2009-07-30 @ 17:58:26
Postat av: fia

nej men fy va hemskt! blir typ tårögd när jag läser.. huvva. :(



2009-07-30 @ 20:10:07
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: peter

Skönt att det inte va nåt farligt!!

2009-07-30 @ 21:50:00
Postat av: Susanne

Jag tycker att du ska fara på klassträffen, kan vara skönt att få tänka på nåt annat ett tag och bara vara Sussi =)

Dessutom inträffar ju inte en klassträff så ofta ;)

Ta chansen, hemma kommer du ju att vara ett bra tag till ;)

2009-07-30 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0