Vardagslyx

Idag blir det att fara till stan på Forslunda på julmarknad. Ska åka med Peppes päron. 

Igår hade vi jätte trevligt med Rickard&Malin, Calle&Elina och lilla Gry. Tacka vet jag Erik. Vad hade jag gjort om han inte vunnit?! Jag och Malin röstade ju faktiskt... 
Agnes va jätte snäll igår kväll. Hon höll sig vaken ända tills klockan va över elva. Sen sov hon till halv nio imorse. Helt ok. 

Satt och funderade igår på vad vardagslyx är för något egentligen? Är det sköna behandlingar på salonger och ansiktspeeling? 
För mig är då vardagslyx tex. när Peppe tömmer diskmaskinen utan att jag säger något, att Agnes bajsar bra, ligga i soffan och se Greys eller fara på pensionärsbingon. 
Sen finns det ju så mycket mer jag verkligen skulle vilja kunna unna mig. Typ att få gå till frissan, fara på spa helg och kunna köpa nåt roligt Nintendo Wii spel. Aaa men allt det sitter i pengarna, det andra är G R A T I S vardagslyx.
Fast när jag tänker efter så är nog Agnes en lyx också. Det är inte alls som har världens goaste unge. ;-)
/SQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0