Tips från Bvc

Igår på Bvc fick jag flera bra tips. Typ att om hon vägrar flaskan ska jag ge en gröt tallrik istället. Så nu kan det bli gröt typ 4 gånger per dag... 
Kvällarna då hon vaknar och inte kan somna om tyckte hon att vi kunde pröva nån metod för att lära henne att somna själv. Så igår kväll provade vi 5 minuters metoden. Jag klarade dock inte av 5 minuter så det blev 3... Men hon blev så galen så jag satte mig på en stol vid sängkanten och höll handen på hennes bröst. Till slut så somnade hon och sov oavbrutet till 9 imorse! Ska absolut fortsätta med det, tillslut kanske hon somnar själv.
Det är ju jätte mysigt att ha henne sovandes med en på kvällarna framför tv:n men ibland så kan det vara ganska skönt om hon sover så jag hinner göra nåt själv på kvällen.
Vi vägde och mätte henne. Hon hade inte vuxit något på längden, bvc va lite bekymrade över det men hon har som sagt var inte tänkt att bli 2 meter lång heller. Hon vägde 6840g. Stortjejen våran.
Vi har varit ute på en promenix så nu sover hon gott ute. Peppe ska på maskinvisning och gröt i Sikeå ikväll så det blir varken bingo eller nån smarrig middag till mig idag. Lite missnöjd.
/SQ

Kommentarer
Postat av: Carro

Vi testade oxå lite 5-minuters igår, Alvin har blivit duktig på att somna själv första gången... sen vaknar han & somnar INTE själv, men som sagt, han fick vara ett tag, men vart oxå heltokig så tillslut fick han pimpla en flaska välling & sen låg han & tjollra nån halvtimma i godan ro & va helnöjd & sen vare gonatt tills väckarn ringde imorse. Skööönt!

2009-12-10 @ 15:19:28
URL: http://linusidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0