Snö, advent och jul.

Åh va jag älskar advent och julen. Allt som hör till. Det är en tid då jag riktigt får pyssla om huset och bara mysa. Idag har jag donat och haft mig, men kan inte påstå att det har hänt så mycket men... Lyssnar på Boopers jullåtar, dom är det fart i! Pratade me chiefen idag och sa att jag är fit for fight och vill börja jobba. Han skulle knåpa på något schema och höra av sig i veckan typ... Lovar att jag kommer få jobba julaftons kväll, resten av de röda dagarna, nyårsaftons kväll och nyårsdagen dag. Så nu blir jag inte besviken när jag får mitt schema. Kan inte bli så mycket värre än så. Men det är fruktansvärt bra me pengar om man jobbar alla dom dagarna. Jag får se det så. I eftermiddag har jag stått och gjort pannbiffar. Dom blev inte speciellt snygg men dom smakar nog likadant ändå... Synd att dom ska gå sönder hela tiden för mig. Åh jag får mina pengar på fredag. Ja en rätt hyffsad lön för att inte ha jobbat. Nu är då julklapps shoppingen räddad. Det känns otroligt skönt. Ska in en sväng imorn me Malin, sen blir det väl och fara in fler gånger... Man brukar sällan hitta alla klappar på en dag, inte jag iallafall. Otroligt svårt och veta vad man ska köpa till älsklingen... Det är lika svårt varenda år. Vi ska inte ge varandra så dyra julklappar i år har vi iallafall sagt, vi ska spara dom pengarna till de som komma skall istället. Hellpytans så skraj jag va igår kväll.. Sanslöst. Peppe va o jobba och jag skulle sova själv. Ok om inte tv:n hade slocknat och jag började inbilla mig att det var en mördare som hade dragit ut en säkring. Så med Malin i telefon trippade jag mig upp på övervåningen och la mig i sängen. Sen va jag helt säker på att "han" skulle mörda mig om jag släckte så jag sov me lampan tänd. Ja gud va jag skrämmer upp mig själv. Men det är en vanesak hoppas jag, att sova själv allså...
Nä nu ska jag ta och kolla om pärerna ha koka klart!

Tjooo!

//SQ

Kommentarer
Postat av: fia

jag har stora problem med att hitta något till c oxå! galet..

2008-11-27 @ 15:45:01
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Elina

Hihi :) ja det är mysigt med julen! puss

2008-11-28 @ 17:57:16
URL: http://candypie.blogg.se/
Postat av: fia

en 'dust it' är som en.. ja vad ska man säga.. sög på google så hittar du nog en bra beskrivning, för de är fasen inte lätt att förklara vad det är :P

2008-11-30 @ 22:08:52
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: fia

men din fegis! så du tyckte inte att dom var fula? :)

2008-11-30 @ 22:12:36
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0