3 december

Ja idag har Peppo varit ledig så vi har tillbringat en del tid ihop. Mest framför tv:n kanske men ändå. Nytta ha vi oxå gjort. Peppe har förberett för när elektrikern skull komma ikväll och installera in kalvarnas vattenho. Sen ha han skottat. Nu börjar vi längta efter en egen traktor. Slippa fara och låna överallt i byn. Jag har tvättat och vikt kläder och gjort, nog den bästa, köttförsåsen och spaghettin jag nånsin har ätit. Tack vare Fia så gör jag nog den godaste korvstroganoffen nu också. Hon har allt sina knep gumman. Jag börjar jobba på måndag. Känns skönt. Jobbar till på julafton sen vet jag inge mer. Men jag tror inte jag blir arbetslös iallafall. Jag är inte orolig, än... Jobbar dock julaftonskväll. Men efter att jag har funderat hit och dit och fått klaga av mig så känns det inte drygt längre. Slutar redan klockan nio så då får jag väl äta julbord då och sen äter vi ju julbord på jobbet den dagen också. Men nyårsaftons kvällen vill jag inte jobba.. Kan jobba dagen efter 7-16 om det skulle vara så, jag är ju lix nykter. Men inte kvällen... Får väl se. Nu ska jag snart fara och simma med Malin. Ska bli skönt. Man känner sig så duktig efteråt sen känner man sig även lite lättare i vattnet. Vilket inte är helt fel...
Längtar till på lördag!!

Tjoo!!

//SQ

Kommentarer
Postat av: fia

ja, man skulle nog de ^^ vi valde oss tillslut för en grå färg.. hoppas de blir bra :S

2008-12-04 @ 10:20:31
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: fia

åh, tack för komplimangen med korvstroganoffen :]

2008-12-04 @ 10:23:42
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0